Založ si blog

Pred auto mi vbehol vlčiak, potom sa stalo niečo zaujímavé.

Relatívne kľudnú podvečernú jazdu narušil incident s vlčiakom. Za súmraku som vchádzal miernym klesaním do malého mestečka. Na rozhraní označenia obce som mal na tachometri 60 km / hod. a pozvoľna som spomaľoval do blízkosti 50 – 52 km / hod. Po mojej ľavej ruke kráčal po chodníku v protismere muž v strednom veku a popri ňom sa znudene, ale poslušne, kývavým krokom pohyboval statný vlčiak. Nejavil záujem o nič, ani moje auto ho nevyviedlo z rovnováhy, dokonca ani hlavu nedvihol a uprene hľadel do chodníka. Až do momentu keď…

Z jedného dvora vybehla mačka. Keď zbadala psa, zapla forsáž a najkratšou cestou unikala vlčiakovi, pochopiteľne, krížom cez cestu popred moje auto. Vlčiak zahodil flegmatickú masku a odpálil to za mačkou spôsobom, hodným odvekého nepriateľa mačacieho pokolenia. Udialo sa to v zlomku sekundy a sotva som stačil zareagovať. Intenzívne som brzdil, ale napriek tomu stihla prebehnúť len mačka. Psa som jemne „štrajchol“ nárazníkom aj prednou maskou v momente, keď bol vo vzduchu. Doslova len „štrajchol“, pretože takmer nezmenil smer pohybu. Jeho rovnováhu som však silne narušil, pretože po kontakte to bolo nekordinovane letiace chlpaté telo. Letel asi 5 metrov a na príjazdovú cestu do dvora na mojej pravej strane dopadol ako veľká premočená handra. Z časti sa šmýkal, z časti nekontrolovane prevaľoval.

Majiteľ sa okamžite pustil do lamentovania a bežal za ním. Vtedy som už stál, zapol som výstrahu a vystupoval som. Moje prvé myšlienky korešpondovali minimálne so zlomenou chrbticou, pretože chvíľu ostal nehybný. Neskôr som pochopil, že asi odoznieval vyplavený adrenalín. Niečo podobné som zažil aj ja. V kúpeľke som sa natiahol ako som dlhý. Do dnes neviem, prečo som si vôbec neublížil alebo aspoň nerozbil hlavu o niečo, ale nestalo sa. Ostal som tak isto pár sekúnd nehybne ležať, pretože keby som sa okamžite hrabal postaviť sa, asi si roztrhám šľachy v nohách. Natoľko som bol stvrdnutý od adrenalínu.

Pes sa za pár krátkych sekúnd postavil na nohy, silne sa otriasol, ako keď sa vyváľa v prachu a svojho gazdu si ani nevšímal. Hneď zamieril ku mne. Ja som stál pri otvorených dverách a priznám sa, stvrdol som. Ide sa so mnou „vysporiadať“? Napadlo ma. On ale pribehol ku mne, ako keby sme sa odjakživa poznali. Vzal pachovú stopu, oňuchal ma dookola, zhora dole a opačne. Potom sa mi začal líškať. Pristrkoval hlavu a chcel aby som ho pohladkal, tak som ho hladkal. Na malú chvíľu sa ponoril do blaženého uvoľňovania stresu a nevynechal z tohoto rituálu ani mňa. Občas po mne hodil očkom a v tých psích očiach som videl veľa radosti. Od úplne neznámeho psa by som takúto reakciu nikdy nečakal. Pôsobil blaženým výrazom a túto idylku narušil až jeho gazda. Keď na neho kričal menom asi po piaty krát, tak sa pomaly a neochotne pobral za ním, ale pohľadom ma doprevádzal naďalej.

Prečo sa pes takto zachoval ? Dlho ma zamestnávala táto otázka, vlastne až kým som nedošiel domov za cca 1,5 hodiny, pretože s niečím podobným som sa ešte nestretol. Nakoniec som sa sám so sebou dohodol na rezultáte, že mal obrovskú radosť z toho, že prežil bez ujmy a mal potrebu sa o radosť podeliť. Zároveň ako keby v jeho konaní bolo aj kúsok vďaky za to, že som mu neublížil. To by som nikdy neurobil ani omylom. Viac pre neho v danom momente ako intenzívne brzdiť, som urobiť nemohol. Ešteže mám dosť rýchle reakcie ( to už potvrdili aj iní ). Až mi to celé pripadalo obdobou ľudského konania. Je známe, že sa aj človek správa veľmi podobne tesne po vysoko kritickej situácii, ktorá pre neho dopadne dobre. V extrémnych situáciách, ako sú únosy, sa dokonca unesený zblíži s únoscom, pokiaľ sa únosca nespráva agresívne. Ak sa únosca zverí so svojou ťažkou minulosťou a situácia je pre únoscu bezvýchodisková, unesený ho začne ľutovať a minimálne súciti s ním.

Psia duša je zrejme v niektorých momentoch podobná ľudskej. Zvlášť vlčiak je kategória sama o sebe. Jeho inteligencia u niektorých jedincov nemá hraníc. Potom sa stane niečo, čomu človek ani poriadne nerozumie. Berie ho ako psa, ale tak ako človek sa v extrémnych situáciách môže správať inak ako zvyčajne, aj inteligentný pes sa prejaví zrejme ešte inteligentnejší. Keby vedel hovoriť, čo by tak asi povedal…

Bola to zvláštna skúsenosť a malá prasklinka na nárazníku ma vôbec nerozhodila. V tom momente som mal pocit, že za zdravie toho vďačného nemého tvora by som obetoval aj väčšiu prasklinu.

 

 

 

Precitlivelosť na svoje práva je adekvátna ignorancii voči povinnostiam.

15.08.2021

Inými slovami povedané, čím viac sa oháňame právami, tým menej si pripúšťame, že máme aj množstvo povinností ! A tých je viac ako práv, aspoň skutočná demokracia je taká. Som unavený hoci len z počúvania toho, ako sa ľudia voči sebe správajú. Ignorancia, netolerantnosť a bezohľadnosť, to sú atribúty, ktorými tento národ prekypuje výdatne. Svojho času Viliam [...]

Vážená správa TANAP – u, počúvate sa ?

23.06.2021

Správa TANAP – u, ako reakciu na posledné výskyty medveďa v obývaných lokalitách, kritiku obyvateľstva včítane mňa a televízne reportáže o medvedích návštevách v obývaných lokalitách, vydala vyhlásenie, zverejnené dnes na portáli „TOP“. Nižšie je celý text krátkeho článku, z ktorého nie je možné nič vynechať, aby niečo nebolo vytrhnuté z [...]

Invázia, alebo záchrana holých životov ?

19.06.2021

Pred pár rokmi som si kládol takúto otázku v súvislosti s masívnym prílevom migrantov do Západnej Európy v inom blogu. Zverejnil som ho na stránke „SME“. Dnes už tam nie je, ale podobnú otázku, trošku v inom zmysle si môžeme položiť aj dnes. „Ako ochránime svoje holé životy proti invázii medveďov“ ? Chceme, či nechceme, je to realita a kto sa [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

otvoreneoci24

Táto stránka sa venuje všetkému, čo autor vidí, zažije, zaujme ho, poprípade zažil a zaujalo ho to v minulosti. Nevyhýba sa žiadnej téme a niekedy sa zrodí článok napríklad na základe hoci aj správania sa hmyzu. Mám vyhranené názory na mnoho pozemských vecí a život ma vyškolil všestranne. Preto si dovolím vysloviť aj nasledovnú definíciu : Definícia slovenského politika : Ak si myslíš, že tebou volený politik je človek, ktorý ti chce pomôcť a pomôže, zobuď sa. Teba potrebuje iba na to, aby sa dostal tam kde chce byť. Predovšetkým chce pomôcť sám sebe tak, aby si si myslel, že pomáha tebe ! Verí v tvoju naivitu a slepotu voči jeho ťaženiu za bohatstvom a výhodami, voči jeho úskokom a klamstvám. Vytvára dokonalú ilúziu služobníka. V skutočnosti on nič iné ani nevie. Dopraj mu, lebo ak príde iný, nebudeš mať ani ilúzie, iba holý zadok. A on dom na Floride. Tak načo sa rozčuľovať !

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 60919x
Priemerná čítanosť článkov: 3206x

Autor blogu