Založ si blog

Korona, nekorona, úrady Vám dokážu, že život nie je jednoduchý. . .

V tomto prípade Okresný dopravný inšpektorát. Stala sa mi nemilá vec. Po 14 rokoch zistil technik na STK, že vo veľkom TP ( technický preukaz ) sú 2 nesprávne údaje v porovnaní s tými, ktoré sa skrývajú za VIN číslom auta. Táto administratívna chyba sa vliekla bez povšimnutia na všetkých predchádzajúcich STK. Buď si to nevšimli, alebo nechceli. Tento technik bol korektný poctivec, chyby označil ako menej dôležité závady a do záznamu uviedol nutnú opravu na dopravnom inšpektoráte, evidencia vozidiel.

Chybu som nespôsobil ja, ale ten, kto vydal TP. Napriek tomu som zaplatil za opravu údajov správny poplatok 10.- €. Čert ho ber, povedal som si, hlavne že sa chyby odstránia. Oprava údajov trvala 7 dní z dôvodu množstva práce na dopravnom inšpektoráte. Potom prišla výzva na vyzdvihnutie TP. Prišiel som v domnení, že všetko bude v poriadku a ja budem mať v TP konečne správne údaje.

Omyl ma skoro zrazil na kolená. Dostal som v jedných dverách čistý TP s tým, že na dotlač obsahu ( údajov ) musím do vedľajších dverí. Dobre, povedal som si, sme na Slovensku, čo by som len mohol chcieť viac od systému. Prekvapenia pokračovali. Vedľa mali veľa práce a mali objednaných klientov na čas. Tak ma informovali, že sa musím objednať. Recepcia mi pomohla v tom, že ma okamžite objednali na termín za tri dni. Nemusel som to riešiť ja.

Teraz čakám na termín. Oprava chybných údajov vo veľkom TP, čo som nezavinil ja, ma stála spolu 10.- € a tri cesty do okresného mesta !!! Len čo je pravda, hotové Švajčiarsko. Tak sa predsa dušoval Mečiar. Vo Švajčiarsku má každý občan prideleného svojho štátneho úradníka podľa miesta bydliska, ktorý rieši všetky potreby. Počnúc od dane za psa až po cestovné pasy a nie na tri pokusy na dvoch miestach.

V čase obmedzení a kontrol pohybu občanov sa mi zdá takýto štátom vynútený pohyb scestný. Nech by som sa vzpieral ako chcel, nepomôžem si. Bolo by prinajmenšom nekorektné vylievať si svoju frustráciu na úrade, pretože úradníci sú korektní, aspoň tí, s ktorými som prišiel do kontaktu boli a robia čo môžu. Niekto im stanovil systém práce a neostáva im nič iné, ako pracovať a pretrpieť aj reakcie možno niektorých ľudí typu Matoviča. Dokonca sa mi pani za prepážkou zverila, že je jej veľmi nepríjemné ťahať do úradu ľudí opakovane. Poznamenala, že stačilo by okienko medzi dvomi kanceláriami a mohol by som si prevziať hotový doklad, ale…Ďalej nekomentovala, iba sa ospravedlnila za chaotický systém, ktorý nemôže ovplyvniť a sama je len súčasťou kolotoča.

Vážený pán minister vnútra !

Štát porušuje predpisy, ktoré sám vydal, nakoľko núti občana k pohybu v čase, keď sa mobilita považuje za jeden z dôvodov vysokej infekčnosti obyvateľstva. Štát je priamo zodpovedný za tento chaos, nakoľko systém úradných výkonov je nezmyselne komplikovaný a nikto sa nestará o to, aby sa čo najviac zjednodušil. Neviem, ako by na to reagovalo ministerstvo vnútra, keby som sa náhodou nakazil koronavírusom a tvrdil by som, že sa to stalo na Dopravnom inšpektoráte pri tretej, vynútenej návšteve. Chodia tam aj iní ľudia a nikto nevie, či nie sú infekční. Kým prebehne kontrola testu na recepcii ( nie pred dverami vonku ), už sa môže nakaziť niekoľko osôb. O spoľahlivosti antigénových testov diskutovať nie je potrebné.

Bolo by na čase, keby sa vláda venovala zjednodušeniu života obyvateľstva, zjednodušovaniu megakomplikovaných systémov namiesto dnes už detinsky trápneho a chorého cirkusu na najvyššej úrovni. Do nekonečna sa vyhovárať na Covid sa predsa nedá. Tak si robte svoju prácu a nelezte občanom na nervy. Mimochodom, šušká sa, že vo vláde to znovu vrie. Nie je sa čomu diviť, táto vláda bude mať trvalé miesto v histórii Slovenska. Celá vláda je rovnako vinná, pretože sa mlčky prizerá na vyvádzanie tajtrlíka z Trnavy.

Precitlivelosť na svoje práva je adekvátna ignorancii voči povinnostiam.

15.08.2021

Inými slovami povedané, čím viac sa oháňame právami, tým menej si pripúšťame, že máme aj množstvo povinností ! A tých je viac ako práv, aspoň skutočná demokracia je taká. Som unavený hoci len z počúvania toho, ako sa ľudia voči sebe správajú. Ignorancia, netolerantnosť a bezohľadnosť, to sú atribúty, ktorými tento národ prekypuje výdatne. Svojho času Viliam [...]

Vážená správa TANAP – u, počúvate sa ?

23.06.2021

Správa TANAP – u, ako reakciu na posledné výskyty medveďa v obývaných lokalitách, kritiku obyvateľstva včítane mňa a televízne reportáže o medvedích návštevách v obývaných lokalitách, vydala vyhlásenie, zverejnené dnes na portáli „TOP“. Nižšie je celý text krátkeho článku, z ktorého nie je možné nič vynechať, aby niečo nebolo vytrhnuté z [...]

Invázia, alebo záchrana holých životov ?

19.06.2021

Pred pár rokmi som si kládol takúto otázku v súvislosti s masívnym prílevom migrantov do Západnej Európy v inom blogu. Zverejnil som ho na stránke „SME“. Dnes už tam nie je, ale podobnú otázku, trošku v inom zmysle si môžeme položiť aj dnes. „Ako ochránime svoje holé životy proti invázii medveďov“ ? Chceme, či nechceme, je to realita a kto sa [...]

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dve vojny?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

otvoreneoci24

Táto stránka sa venuje všetkému, čo autor vidí, zažije, zaujme ho, poprípade zažil a zaujalo ho to v minulosti. Nevyhýba sa žiadnej téme a niekedy sa zrodí článok napríklad na základe hoci aj správania sa hmyzu. Mám vyhranené názory na mnoho pozemských vecí a život ma vyškolil všestranne. Preto si dovolím vysloviť aj nasledovnú definíciu : Definícia slovenského politika : Ak si myslíš, že tebou volený politik je človek, ktorý ti chce pomôcť a pomôže, zobuď sa. Teba potrebuje iba na to, aby sa dostal tam kde chce byť. Predovšetkým chce pomôcť sám sebe tak, aby si si myslel, že pomáha tebe ! Verí v tvoju naivitu a slepotu voči jeho ťaženiu za bohatstvom a výhodami, voči jeho úskokom a klamstvám. Vytvára dokonalú ilúziu služobníka. V skutočnosti on nič iné ani nevie. Dopraj mu, lebo ak príde iný, nebudeš mať ani ilúzie, iba holý zadok. A on dom na Floride. Tak načo sa rozčuľovať !

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 60708x
Priemerná čítanosť článkov: 3195x

Autor blogu