Založ si blog

Moja druhá AstraZeneca a čo na to moje telo ?

More sťažností na pochybenia Národného centra zdravotníckych informácií ( NCZI ) v súvislosti s omeškanými pozvánkami na druhé očkovanie sa mňa osobne nedotklo. SMS výzva na druhé očkovanie prišla v pohodlnom predstihu. Ktokoľvek by si s týždňovým predstihom vedel svoj čas zadeliť, poprípade preplánovať si termín. Dokonca sa pripomienka zopakovala 1 deň pred očkovaním. Osobne som bol s menežovaním môjho očkovania veľmi spokojný.

Keďže mám 62 rokov a som muž, teoreticky som mal patriť do skupiny menej ohrozených vedľajšími účinkami vakcíny AstraZeneca. V duchu tejto perspektívy som prišiel podľa pokynov včas, s vyplnenými evidenčnými dokladmi, ktoré som si podľa pokynov stiahol a vyplnil z portálu NCZI. Robil som si zbytočné starosti, pretože „moje“ očkovacie centrum, zriadené miestnym zdravotníckym zariadením, používalo vlastné formuláre. Nevadilo mi to, horšie by bolo, keby mi niečo chýbalo.

Očkovacie centrum bežalo ako hodinky. Výborná komunikácia, dodržané časy. Až som mal pocit, že lekárka čaká, kedy „udrie moja hodina“ a pichanec som inkasoval snáď 1 minútu pred rezervovaným časom. Navonok to tak vyzeralo, ale ona si z jednej ampulky naťahala celý objem do striekačiek a keď sedelo 5 zaevidovaných pacientov v boxoch, obehla päticu veľmi šikovne. A chystala znovu. Spokojnosť po každej stránke. Priznám sa, našinec asi nemá veľa skúsenosti s naším zdravotníctvom v tomto duchu. Aj keď musím konštatovať, že aj tam sa veci hýbu a vzťah zdravotník – pacient nadobúda omnoho kultúrnejšie kontúry.

Moje okolie ma upozorňovalo, že mám očakávať reakciu vo forme zvýšených teplôt a dvojdňovej slabosti. Nič sa z toho nestalo. Jedinou zmenou bola sotva badateľná slabosť v ramenách, ako pri menšej svalovici a cítil som miesto vpichu na dotyk. A to bolo všetko. Po 48 hodinách po očkovaní nebolo ani pamiatky.

Neviem, či aj iní očkovaní touto vakcínou v mojom veku majú podobné skúsenosti. Neviem, či takmer žiadna reakcia je správna a aj takto sa vytvoria protilátky. Mám za to, že môj organizmus je ovplyvnený vyše 12 ročnou pravidelnou konzumáciou chilli papričiek. Keď hovorím o pravidelnosti, je to na 99 % denne. Nameliem si do každej polievky, často aj do takých, kde sa to teoreticky nehodí. Chilli sa stalo súčasťou môjho stravovacieho rituálu. Pestujem si ich sám, odrodu nepoznám, ale pochádza z Maďarska a so zárukou „dojme najväčších tvrďasov“. Začal som so 4 jadierkami v tanieri polievky a mal som toho tak akurát. Dnes by mi to nestačilo. Pochopiteľne, nesmie sa to prehnať, potom to už nie je polievka, ale „horkastý oheň“. Mám svoju mieru, ktorá mi vyhovuje, ale manželka by sa toho nedotkla za nič na svete, ona má svoju dávku.

Zaujímavosťou je, že semienka nechávam klíčiť na jeseň. Cez zimu mám na okne vo vnútri jednu úrodu, ktorú oberám koncom mája. Rastlinu potom obstrihám na výšku asi 15 cm a vysadím na leto do záhrady. Znovu vyklíči a do jesene vydá druhú úrodu. Rastlina druhýkrát tvarom pripomína košatý strom ( napr. lipu ), „kmeň“ je až drevitý, oproti tomu cez zimu je skôr plazivá s tenšími stonkami a potrebuje oporu. Kvantitatívne sú obe úrody približne rovnaké, to, čo dozrelo pod priamym slnkom, je trošku „rezkejšie“. Na obrázku nižšie je fotografia zo záhrady spred dvoch rokov. Vtedajší kolegovia mi neverili druhú úrodu, tak som dokladoval.

Druhá úrada chilli

Kapsaicin, zodpovedný za pálivosť, je látka, ktorá bola samostatne extrahovaná, ak sa dobre pamätám, v roku 1936. Má povesť likvidátora zápalových a rakovinových buniek v organizme. Neviem nakoľko je to v súlade s jeho vlastnosťami, faktom ale je, že za posledných 12 rokov som nemal žiadnu chorobu vírusového typu, neviem čo je chrípka, angína, nádcha a podobné nepríjemnosti. Ak sa nejaký vírus aj pokúša preraziť, predovšetkým v exponovanom období, nikdy choroba neprepukne, do dvoch dní sa s ním telo vysporiada.

Moje odporúčanie pre spoluobčanov, ktorí váhajú a nevedia sa rozhodnúť či sa dať očkovať, alebo nie, je neváhajte, ak nie ste zaťažení vážnymi diagnózami, pomôžete si a nič sa Vám nestane. Mne sa teda nestalo. Rovnako odporúčam aj konzumáciu chilli papričiek. Samozrejme, tráviaci systém sa musí vedieť s nimi bez nepríjemností vysporiadať. Nie sú vhodné, žiaľ, pre každého, ako ľudia nie sme rovnakí, ani naše ústrojenstvo nie je rovnaké. Kto môže, bude mu to ku prospechu.

Precitlivelosť na svoje práva je adekvátna ignorancii voči povinnostiam.

15.08.2021

Inými slovami povedané, čím viac sa oháňame právami, tým menej si pripúšťame, že máme aj množstvo povinností ! A tých je viac ako práv, aspoň skutočná demokracia je taká. Som unavený hoci len z počúvania toho, ako sa ľudia voči sebe správajú. Ignorancia, netolerantnosť a bezohľadnosť, to sú atribúty, ktorými tento národ prekypuje výdatne. Svojho času Viliam [...]

Vážená správa TANAP – u, počúvate sa ?

23.06.2021

Správa TANAP – u, ako reakciu na posledné výskyty medveďa v obývaných lokalitách, kritiku obyvateľstva včítane mňa a televízne reportáže o medvedích návštevách v obývaných lokalitách, vydala vyhlásenie, zverejnené dnes na portáli „TOP“. Nižšie je celý text krátkeho článku, z ktorého nie je možné nič vynechať, aby niečo nebolo vytrhnuté z [...]

Invázia, alebo záchrana holých životov ?

19.06.2021

Pred pár rokmi som si kládol takúto otázku v súvislosti s masívnym prílevom migrantov do Západnej Európy v inom blogu. Zverejnil som ho na stránke „SME“. Dnes už tam nie je, ale podobnú otázku, trošku v inom zmysle si môžeme položiť aj dnes. „Ako ochránime svoje holé životy proti invázii medveďov“ ? Chceme, či nechceme, je to realita a kto sa [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

otvoreneoci24

Táto stránka sa venuje všetkému, čo autor vidí, zažije, zaujme ho, poprípade zažil a zaujalo ho to v minulosti. Nevyhýba sa žiadnej téme a niekedy sa zrodí článok napríklad na základe hoci aj správania sa hmyzu. Mám vyhranené názory na mnoho pozemských vecí a život ma vyškolil všestranne. Preto si dovolím vysloviť aj nasledovnú definíciu : Definícia slovenského politika : Ak si myslíš, že tebou volený politik je človek, ktorý ti chce pomôcť a pomôže, zobuď sa. Teba potrebuje iba na to, aby sa dostal tam kde chce byť. Predovšetkým chce pomôcť sám sebe tak, aby si si myslel, že pomáha tebe ! Verí v tvoju naivitu a slepotu voči jeho ťaženiu za bohatstvom a výhodami, voči jeho úskokom a klamstvám. Vytvára dokonalú ilúziu služobníka. V skutočnosti on nič iné ani nevie. Dopraj mu, lebo ak príde iný, nebudeš mať ani ilúzie, iba holý zadok. A on dom na Floride. Tak načo sa rozčuľovať !

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 60200x
Priemerná čítanosť článkov: 3168x

Autor blogu